Klantenservice

Ruilen en Retourneren

Lees hier alles over het ruilen en retourneren van uw producten bij Higold.

U heeft een bedenktermijn van 30 dagen. Binnen deze termijn mag u de koopovereenkomst terugdraaien. Vervolgens heeft u 30 dagen de tijd om de gekochte artikelen kosteloos te retourneren. De artikelen dienen compleet en in originele verpakking aan ons retour gezonden te worden. Indien er sprake is van gebruikerssporen of ontbrekende onderdelen, zal het retourproces worden vertraagd.

Wij versturen en retourneren onze tuinmeubelen met PostNL en verschillende externe transporteurs: Afhankelijk van de grootte van uw retourzending, wordt bepaald welke transporteur hiervoor verantwoordelijk is. U wordt hierover door onze afdeling klantenservice ingelicht. Wij adviseren u de onderstaande stappen te doorlopen. U kunt de producten ook op eigen gelegenheid retourneren, de kosten voor de retourzending komen dan voor uw eigen rekening. 

Retournering via een externe transporteur:
Stap 1
Print het retourformulier dat u per e-mail van onze klantenservice ontvangt en vul het volledig in. Voeg dit retourformulier toe aan uw retourzending. Zorg ervoor dat het formulier volledig ingevuld is, anders loopt de retourzending vertraging op.

Stap 2
Plak het verzendlabel op de retourzending. U vindt het verzendlabel onderaan het retourformulier.

Stap 3
Onze externe transporteur neemt binnen 3 werkdagen contact met u op om door te nemen wanneer de retourzending bij u op gehaald wordt.

Stap 4
Op de afgesproken dag komt de transporteur de retourzending bij u ophalen. Zorg ervoor dat u het retourformulier en het verzendlabel toevoegt aan de retourzending.

Retournering via PostNL pakketdienst:
Stap 1:
Print het retourformulier dat u per e-mail van onze klantenservice ontvangt en vul het volledig in. Voeg dit retourformulier toe aan uw retourzending. Zorg ervoor dat het formulier volledig ingevuld is, anders loopt de retourzending vertraging op.

Stap 2:
Plak het verzendlabel op de retourzending. U vindt het verzendlabel onderaan het retourformulier. U kunt uw artikel kosteloos aan ons verzenden. Dit kan naar: 

Retour Higold
Nijverheisstraat 39-A
7461 AD, Rijssen
Nederland

Stap 3:
U kunt uw retourzending afgeven bij een PostNL-punt bij u in de buurt.

Retourneren in de showroom
U kun te allen tijde artikelen retourneren in één van onze showrooms. Kijk op higold.nl/contact voor een showroom bij u in de buurt. Voor vragen over het retourproces, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice via info@higold.nl of telefonisch via 0548-514705.

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service horen wij dat graag.

Uiteraard willen wij het liefst een tevreden klant en proberen wij er altijd samen met u uit te komen. Verbeterpunten en op- of aanmerkingen zijn van harte welkom, daar kunnen wij van leren! U kunt dit hier aan ons doorgeven. U ontvangt binnen uiterlijk 14 dagen een inhoudelijke reactie.

Mocht u het niet eens zijn met de geboden oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

U kunt producten binnen 30 dagen na ontvangst kosteloos ruilen. We verwachten dat u de producten compleet en redelijkerwijs in originele verpakking aan ons retourneert. Neem contact op met de klantenservice om het omruilproces te starten.

Wij versturen en retourneren onze tuinmeubelen met PostNL en verschillende externe transporteurs: Afhankelijk van de grootte van uw retourzending, wordt bepaald welke transporteur hiervoor verantwoordelijk is. U wordt hierover door onze afdeling klantenservice ingelicht.

Omruiling via een externe transporteur
Stap 1:
Geef de nieuwe order en de producten die u wilt retourneren door aan de klantenservice.

Stap 2:
U ontvangt van onze klantenservice een retourformulier per e-mail of indien gewenst per post. Print en vul het retourformulier volledig in en voeg deze toe aan uw retourzending. Let op: voor een snelle verwerking is een volledig ingevuld formulier noodzakelijk.

Stap 3:
Naar aanleiding van het contact met de Klantenservice, ontvangt u een e-mail van de transporteur. Via deze e-mail kunt u met de transporteur een afspraak inplannen voor het omruilen van de producten.

Stap 4:
Geef het product met daarbij gevoegd het retourformulier mee aan de transporteur. Eventuele bijbetaling kan gepind of met contant geld betaald worden bij de chauffeur. Krijgt u geld van ons terug? Dit wordt verrekend per bank.

Omruiling via PostNL Pakketdienst
Stap 1:
Geef de nieuwe order en de producten die u wilt retourneren door aan de klantenservice. De nieuwe order wordt binnen vijf werkdagen naar u opgestuurd.

Stap 2:
U ontvangt van onze klantenservice een retourformulier. Print en vul het retourformulier volledig in en voeg deze toe aan uw retourzending. Let op: voor een snelle verwerking is een volledig ingevuld formulier noodzakelijk.

Stap 3:
Plak het verzendlabel, te vinden aan de onderzijde van het retourformulier, op de retourzending.

U kunt uw zending kosteloos aan ons retourneren op het volgende adres:
Retour Higold
Nijverheisstraat 39-A
7461 AD, Rijssen
Nederland

Stap 4:
Geef uw retourzending af bij een PostNL Pakketpunt bij u in de buurt. Na ontvangst van de nieuwe factuur kunt u eventuele bijbetaling naar ons overmaken onder vermelding van uw klantnummer of ordernummer. Krijgt u geld van ons terug? Dit wordt verrekend per bank.

Omruiling in de showroom
Afhankelijk van de producten die u wilt omruilen én de showroom waar u naar toe wilt komen, kunt u de producten in de showroom omruilen.

Neem contact op met onze klantenservice om een afspraak te maken bij de gewenste showroom. Bekijk hier onze locaties.

Wilt u uw bestelling herroepen en retourneren? U kunt hiervoor het Standaard Europese Herroepingsformulier downloaden en binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling e-mailen naar info@higold.nl.

Zij verwerken uw retourverzoek dan gelijk en informeren u graag over het verdere proces.

U kunt binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat u van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heeft u vervolgens nog eens 30 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. U kunt ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen, als u daarbij maar een mededeling voegt waaruit uw wens tot herroeping blijkt.

Een beschadigd product ontvangen? Wij lossen dit graag correct met u op. Wij stellen in overleg met u een passende oplossing voor. Een beschadigd of defect geleverd product kan binnen vijf werkdagen worden omgeruild. Om u zo goed en snel mogelijk verder te helpen, raden wij aan de volgende stappen te doorlopen:

Stap 1:
Maak een foto waarop de beschadiging(en) te zien zijn en een afbeelding van het gehele product.

Stap 2:
Vermeld uw ordernummer en Naw-gegevens.

Stap 3:
Neem contact op met de klantenservice en voeg de gevraagde gegevens bij zoals vermeld bij stap 1 en stap 2.

Stap 4:
Een medewerker van de klantenservice reageert op uw bericht met een passende oplossing.

Neem bij een incomplete levering contact op met onze Klantenservice. Het kan namelijk voorkomen dat een product bij de transporteur is achtergebleven of op een andere locatie is bezorgd. Wij kijken waar het ontbrekende product is gebleven, zodat uw bestelling alsnog compleet wordt aangeleverd.

 

Als u de overeenkomst herroept, wordt het aankoopbedrag inclusief verzendkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling terugbetaald. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Indien u slechts een deel van uw bestelling retourneert, worden de verzendkosten niet teruggestort. Indien u kiest voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering kunnen er extra kosten worden berekend. Deze kosten worden niet teruggestort bij een retour. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft aangegeven.

 

Winkelwagen
Scroll naar boven
Scroll naar boven